2017. október 08. 23:32 - Felfújható Gumizsiráf

Leander Kills minikoncert (2017. október 8.)

Ezen a hétvégén került megrendezésre az idei Music Expo. Több neves zenész is tiszteletét tette, én viszont ezúttal a Leander Kills minikoncetrje miatt fáradtam ki a helyszínre. 

A koncert 20-30 percesnek volt meghirdetve, de őszintén szólva az új lemez akkora hatást gyakorolt rám, hogy ha csak egy dalt játszottak volna, akkor is elmentem volna. Illetve volt még egy fontos motivációm: Czifra Miki gitáros tetkója még hiányzott rólam. A júliusi Barba Negrás koncert alkalmával nem volt szerencsénk találkozni sajnos.

22345346_1615040355213008_1866739856_o_masolata.jpg(fotó a 2017. július 21-ei koncertről)

A szerencse ezúttal mellém pártolt. A koncert kezdése előtt kb 20 perccel érkeztem, és az első ember, akibe belefutottam, pont Miki volt. Most sikerült elcsípni, alá is írt végre, és váltottunk pár szót. A lemezről, a zenekar terveiről, az Amigodról, egyebekről. Tényleg csak pár szót, mert mennie kellett készülődni. 
Ahogy azt már szinte bármelyik rock vagy metálzenei előadótól megszoktam, maximális közvetlenséget tapasztaltam felőle is.

A zenekar közben elkezdte a beállást. Kezdés előtt kb 10 perccel - soundcheck céljából - a srácok elkezdték játszani a "Madár" című dalukat, és mivel minden frankón szólt, lementek még pihenni a maradék pár percre.

22396766_1614734475243596_539604363_o.jpg

Pontban 16:40-kor a zenekar feljött a színpadra és belevágott a zenélésbe. Az első tétel, ami felcsendült, az előző lemez gyümölcse, a "Szeresd Bennem" volt. Összesen 5 nótát játszottak, 3 újat, és 2 korábbit (setlist a bejegyzés végén). Szép kis csapat gyűlt össze a színpad körül, bár ahogy észrevettem, ezek nagyja nem kimondott Leander-fan volt, inkább csak a Music Expora látogató emberek összege. De talán a fiúk célja épp ez volt: megmutatni a zenéjüket olyan embereknek is, akik nem feltétlen ismerték még őket. 


(felvétel a 2016. augusztus 25-i Barba Negra Trackes koncertről)

Dalokra még egy picit visszatérve, én koncertek óta lesben állva vártam, hogy mikor csíphetek el végre egy Leander bakit. Végül ez a nap is eljött! Nem nagy meglepetésre a "Vigyetek Kórházba" előadása során - melyre jellemzők a páratlan, 5/4-es ütemek - következett be egy minimális csúszás a frontember és a dobos között. Újabb tételt pipálhatok ki az "értelmetlen célok" című listámon. 
A másik észrevétel az "Egy Hónapja Nem Láttalak" című dallal kapcsolatos. Mivel ebben a szerzeményben is vannak komoly scream részek (mint pl. a "Lopott Könyvekben", a "Te Leszel a Páromban" vagy épp a "Valami Folyjonban"), a basszusgitár ennél a dalnál is samplerről megy, épp mint a zárójelben felsoroltaknál, hiszen ennél a fajta ének-techináknál szükség van mindkét kézre, hogy körbefogják a mikrofon kosarát.

Koncert végülis - ha az órám nem csalt - pontosan 17:07-ig tartott. Ezt követően 10 perc szünet volt, aztán a srácok visszajöttek fotózkodni és dedikálni, Valentint kivéve, akinek sajnos el kellett rohannia.
Ilyenkor a szokásos forgatókönyv zajlik le: Közös fotó, dedikálás, 1-2 szóváltás, aztán átadjuk a lehetőséget a többi rajongónak. Ez most sem volt másképp, megköszöntem a koncertet, mondtam, hogy decemberben találkozunk, ők is megköszönték és mondták, hogy jöjjünk mindenképp.
Itt megjegyezném, hogy a duplalemezes koncertalbumot is vittem aláíratni. Szegény Leander kapkodta a fejét, mikor kértem, hogy írja alá a füzetkét, a CD-t és a DVD-t is. Ő maga is meglepődött, hogy ilyen sok aláírható felület található az általuk kiadott albumon, melynek egy "- Váó, ilyenünk is van?" felkiáltással adott hangot.
Még meg is érteném - ha ezzel együtt - nem 3 kiadott albuma lenne (2 stúdiólemez és 1 koncertalbum) a zenekarnak :D Reméljük ez a szám a jövőben exponenciálisan emelkendi fog!

22345407_1614843701899340_1071855403_o.jpg

Szóval az újdonsült Miki-fotómmal és tetkómmal, illetve a Miki-Andris-Leander által dedikált lemezeimmel szépen elindultam kifelé, elfogadva, hogy majd a decemberi koncerten elkapom Valentint, és majd akkor jól aládedikáltatom vele a lemezeket! 

De a szerencse ismét mellém állt! A csarnokból kifelémenet sosem találjátok ki, kit láttam meg...

Valentint, amint épp beszélget valakikkel.

 

Úgy voltam vele, ha ilyen lehetőségem adódik, nem szalaszthatom el. Odamentem és megkérdeztem, hogy ráér-e esetleg dedikálni a lemezeket, vagy nagyon siet. Elmondta, hogy csak idáig sietett, mostmár viszont áll rendelkezésünkre, tehát aláírta a korongokat. Így lett teljes a Leander Kills aláírásgyűjteményem. Vele is dumáltam néhány percet, aztán "átadtam" a többi rajongónak, akik szintén észrevették, hogy Valentin sem veszett el, csak ki kellett fáradni a rendezvény területéről, annak, aki találkozni akart vele. 

22386168_1615060851877625_483348057_n_masolata.jpg

Milyen célokkal mentem ki a koncertre?
- Dedikáltatni magam Mikivel: Pipa
- Fotót csinálni Mikivel: Pipa
- Dedikáltatni a koncertlemezt Leanderrel, Valentinnal és Mikivel: Pipa [Andris már korábban aláírta]
- Dedikáltatni az új lemez mindenkivel: Pipa
Sikeres bevetés volt!
Nem mellesleg hallhattam 5 dalt élőben, ebbőlt 2-t először, ráadásul az elsősorból! Mindezt ingyen, hiszen a rendezvény mindenki számára (MÉG A ZSIRÁFOK SZÁMÁRA IS!) abszolút nyitott volt.

Zárszóként mit is mondhatnék?
December 1-én találkozunk a Barba Negrában!

Üdv,
Felfújható Gumizsiráf

Setlist:
(0. Madár)
1. Szeresd Bennem
2. Nem Szól Harang

3. Híd
4. Vigyetek Kórházba
5. Egy Hónapja Nem Láttalak

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://metalzsiri.blog.hu/api/trackback/id/tr4612941507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása